5 důvodů proč zaměstnanci nečtou firemní emaily

Všichni to známe – připravíte si důležitý e-mail s novinkou z vedení, aktualizací směrnice nebo pozvánkou na školení… a reakce? Ticho. Nula odpovědí. A ještě horší je, když po týdnu zjistíte, že si to vlastně skoro nikdo nepřečetl.

V dnešním příspěvku se zkusíme zaměřit na nejčastější důvody proč zaměstnanci firemní e-maily ignorují a co s tím.

1. Nemají firemní e-mail vůbec k dispozici

Ve většině velkých firem to není nic neobvyklého – zaměstnanci na směně jednoduše nemají přístup k e-mailu. A pokud ano, často si ho kontrolují jen velmi zřídka.

Řešení: Komunikujte přes nástroj, který mají zaměstnanci opravdu po ruce – třeba přes mobilní aplikaci, jako je GrowyNET. Tam mají zprávy dostupné kdykoli, třeba během pauzy.

2. E-maily jsou příliš dlouhé a nečitelné

Firemní komunikace má často tendenci být zbytečně formální a “rozkecaná”. Výsledkem je, že lidé obsah ani nerozkliknou, nebo ho vzdají po prvním odstavci.

Řešení: Zprávy zkraťte, rozdělte do bodů, přidejte jednoduchý nadpis a klidně i obrázek. V mobilním prostředí je stručnost klíčem k úspěchu.

3. Zaměstnanci si nevšimnou, že se něco důležitého poslalo

I když máte rozesílku nastavenou správně, lidi si mezi stovkami jiných e-mailů prostě nevšimnou, že přišlo něco důležitého. A pokud zrovna nejsou u počítače, šance se ještě snižuje.

Řešení: Push notifikace v telefonu jsou nepřehlédnutelné. A můžete nastavit i povinné potvrzení přečtení – takže víte, že zpráva nezapadla.

4. Lidé nevidí smysl v tom, proč to číst

Pokud je většina firemních zpráv z pohledu zaměstnanců “něco pro management”, začnou je ignorovat automaticky.

Řešení: Komunikujte pravidelně novinky, který se týkají i provozu – např. změny směn, výhody pro zaměstnance, gratulace k životním jubileím… V Growy NETu to jde jednoduše prostřednictvím speciálních modulů.

5. Neexistuje jasné místo, kde informace najít zpětně

E-maily mají tu nevýhodu, že po pár dnech zmizí v propadlišti inboxu. A když někdo něco zapomene? Těžko se dohledává, kde to vlastně bylo.

Řešení: Mějte pro všechny informace jednotné místo – digitální nástěnku, archiv směrnic, přehledy žádostí. Vše přístupné i zpětně, z mobilu.

Když se zprávy nedostanou k lidem, jako by nikdy neexistovaly.

Místo tradičních e-mailů zkuste interní komunikaci přiblížit realitě dnešního provozu. Jednoduše, přehledně a tam, kde to zaměstnanci opravdu uvidí. Třeba v mobilní aplikaci GrowyNET. 👋